Monday, August 1, 2011

Hello Ramadhan

heyyy sekejap je rase dah Ramadhan kan..
saya paling suke bulan puasa sebab nti ade byk byk byk food
dan rambang mata laaa tgk sume..kalo boleh mahu beli semua
tapiii..ha tapi tu dulu.sebelum kawen
skrg dah kawen husband control.die kata saya membazir
huhu.ye kot.sbb slalu yg saya beli saya cuma mkn satu jer,ngee
yg lain suh husband abeskan..huh jaat betol.
tu puasa last year.puasa thn ni lain sikit
sebab dah ada anak.hehe..and saya tak bekerja lg.lg best!!
tapi husband pesan.sebab saya x keje puasa thn ni
kene kurangkan pegi pasar ramadan.saya harus masak sendiri
apekah????adoiii.skrg lagi tgh google google sbb nak list menu berbuka dgn sahur
well management okeh..ahahahaha..itu harus
supaya saya bole bajet brg2 dapur dan tidak membazir.
tgk kan ada perubahan sikap di situ..bagus betul
tapi sekali sekala nak jugak pegi pasar ramadan.teringin gak kan
and ni pon first time puasa kat melaka
pastu tak tau nak cari pasar ramadan kt mane.pasar mlm pon fail
hahahahaha..

so, harap2 husband pulang awal ari ni.sbb dari mlm td die keje
saya terjaga nak sahur subuh td die baru balik.dasat kan??
and pagi die pegi keje balik..nasib die balik kalo x nangis laaa kt umah tu
dah la 1st day puasa, pastu sahur sorg2 pulak.apeeee
tp xyah risau sgt sbb Iman pon dah tukar time tido die
pagi ni die pon sibuk nak sahur.pelik gak.sbb tau2 je die
kul 5 tu mata die celik da main2 sorg kt cot die
kalo die da main tandanya die mmg nk bgn dan dah bgn
bukan nak susu dan tido balik lepas tu.bukan.

saya masih lg google menu berbuka.sbb xtau.
tgk baaru 1st day puasa belum lg 15 ke 20 puasa kan..
tapi kalo ikut saya berbuka jarang mkn nasi.suami pon x kisah.
besenye yg mee ke, mihun ke, kuew teow ke..kuih2 
ok lah kot...x perlu nak tamak sgt nti susah nak terawih..kikiki
thn ni maybe saya x pegi lagi.laaaaa sbb sape nak jaga Iman
huhuhuhuh sedey btul.
tapi ape pon Ramadhan adalah mase untuk kite beramal ibadat
semoga setiap amalan kite diterima Allah.aminn
for those yang mcm saya ni puasa bersama suami dan anak, new xperience!
for those yg baru kawen tu, enjoy it.sbb best ade teman sahur,buka,terawih.
selamat berpuasa u guys!!!


No comments:

Post a Comment